Montada Elhessa
<!-- adaraby.com Popunder Code-->
<script type="text/javascript" src="http://www.adaraby.com/code/?i=1079&p=2153&s=1067&d=hessa.ahlamontada.com&c=99&secret=693e73ee8ccc85dd827c726aa764179a"></script>

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

Montada Elhessa
<script type="text/javascript" src="http://www.adaraby.com/code/?i=1079&p=2153&s=1067&d=hessa.ahlamontada.com&c=99&secret=693e73ee8ccc85dd827c726aa764179a"></script>
Montada Elhessa
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كرســــــي الاعتـــــراااااااااف

د/ مجدي محمود دوام
دكتور يحيى حلوه
رجل فى زمن العولمه
اية احمد
د/ مجدى عبد المؤمن دوام
admin
maro
ضى القمر
AMR DAWAM
ياسردوام
ايمن ميمو
Midooo
أحمد أبو سليم
audi
كافو
ماندو
م.وليد العسال
weka elfauomy
أم أبيها
مووووونى
محمد أحمد عبدالشافى
د_اسامه ابو صلاح
Mohamed Hamada
MaHmOuD AhMeD
عمادالعسال
خالد العطار
30 مشترك

صفحة 12 من اصل 13 الصفحة السابقة  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  الصفحة التالية

كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Empty رد: كرســــــي الاعتـــــراااااااااف

مُساهمة من طرف خالد العطار الجمعة 18 يناير 2008, 2:56 am

Cool

تحياتى لك
فتحت على نفسك نار اسئلة وكم هايل من استفسارات كبيرررررر
انتظر مننا المزيد
10
خالد العطار
خالد العطار
استشارى المنتدى
استشارى المنتدى

ذكر
البلد : مصر
الوظيفة : كمبيوتر وانترنت
مزاجى : كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 610
النوع والدولة : كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Meg10
الأوسمة :
كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Right_bar_bleue

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية
رقم العضوية رقم العضوية: 8

كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Empty رد: كرســــــي الاعتـــــراااااااااف

مُساهمة من طرف حسام رمضان العسال الجمعة 18 يناير 2008, 7:01 pm

أهلا ياموووونى
أحب اسألك :
1- اشرح لى شخصيتك بايجاز ولك الحق فى عدم الاجابة؟
2- مارأيك فى برنامج أســــامة منير وما تأثيره عليك؟ وكم مرة طبقت هذا البرنامج فى معاملاتك مع الأخرين؟
3- أحببت الكثير وأحبوك الأكثر ، فهل هناك أحد تريد استكمال حياتك معه أرجو الاجابة بوضوح ؟

وشكرا ياموووووووونى
حسام رمضان العسال
حسام رمضان العسال
عضو متألق
عضو متألق

ذكر
البلد : الحصة / طوخ / قليوبية
الوظيفة : حاصل بكالوريوس خدمة اجتماعية
الأوسمة :
كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Right_bar_bleue

معلومــــــاتى الاضافية
رقم العضوية رقم العضوية:

مُساهمة من طرف مووووونى السبت 19 يناير 2008, 10:30 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

أولا برحب بالأستاذ/ حسام العسال وبشكره على الاهتمام بمعر فتة بشخصيتي وثانيا أسئلتك هذه تنبع من انك بالفعل تعرف من هو محمد ولكن سوف أجاوبك على كل ما تريد بأذن الله تعالى .
السؤال الأول:-
1- اشرح لي شخصيتك بإيجاز ولك الحق في عدم الإجابة؟
سوف أجاوبك على ما تريد يا حسام
أولا: أنا أتعلمت في الأزهر وتعلمت من صغرى ازاى أكون معتمد على نفسي في كل احوالى من الدراسة والمدرسة والعمل حيث وأنا في الابتدائية كنت أعمل بجانب الدراسة وفى الكلية كانت محاضراتي ثلاث أو أربع أيام في الأسبوع وباقي الأيام كنت اعمل حتى اصرف على مواصلاتي وعلى كتبي الدراسية فكم كنت سعيدا وأنا اصرف على نفسي من غير ما أقول لوالدي شيء وكم كنت سعيدا وأنا اصرف فلوسي وهى من تعبي وعرقي أنا. وأنت تعلم ما كنت اعمل .
ثانيا : شخصيتي ممكن تقول عليها هادى الطباع لا أحب العنف ولا أحب الاستعجال وممكن امتص غضب اللي قدامى بهدوئي ممكن في ناس تقول على الصبر والهدوء هذا برود وهذا عيب بالنسبة للإنسان ولكن أنا اعتبره ميزة في حياتي حيث استغل به معرفة نقاط ضعف الإنسان الذي امامى .
ثالثا: ممكن أتأثر جدا بأي موقف امامى ممكن أكون دمعتي قريبه جدا في المواقف مثلا المؤثرة مثل الأفلام الرومانسية أو المسلسلات الحزينة
رابعا : اكره الظلم جداااا وجرح المشاعر وعدم احترام الآخرين .
هذا باختصار عن شخصيتي أستاذ حسام وأي شئ لم يوضح وتريد أن تسال عنه فانا تحت أمرك مره ثانية .
السؤال الثاني:-
2- ما رأيك في برنامج/ أســــامة منير وما تأثيره عليك؟ وكم مرة طبقت هذا البرنامج فى معاملاتك مع الآخرين؟
ههههههه ماشى يا عم حسام / أسامه منير ده شخص محبوب من الشخصيات الكثيرة التي نحبها مثل اى مطرب مثل اى شيخ مثل اى إنسان نحبة ولكن أنت تقصد البرنامج الذي يذيعه أسامة منير .
أولا: عشان الكل يعرف مين هو/ أسامة منيرهو مذيع في برنامج أنا والنجوم وهواك هذا البرنامج يذاع على نجوم (أف أم ) هذا الرجل تخرج من كلية الآداب قسم اجتماع فيحاول أن يحل بعض مشاكل الشباب وعندما سمعته عجبنى جدا خاصة انه يسعى بأقصى جهده أن يحل مشاكل للشباب وينمى شخصيتهم ويقويها ويبعد عنهم الحزن وعدم الامبالاه مثل الدكتور/ إبراهيم الفقى أيضا فهذا من الشخصيات التي أحبها جدا هذا باختصار أيضا عنه ولكن كم مرة طبقت هذا البرنامج في معاملاتي مع الآخرين فمن الطبيعي أن اى إنسان يجد في شخصيته بعض العيوب يجب أن يبتعد عنها فكان كل مشاكل الشباب كنت أتعلم منها وأحاول أن ابتعد عنها وأحب جدا الشخص الذي يجد عيوب في شخصي ويقول لي هذا العيوب فانا اعتبره إنسان يحبني جدا .
السؤال الثالث:-
3- أحببت الكثير وأحبوك الأكثر ، فهل هناك أحد تريد استكمال حياتك معه أرجو الإجابة بوضوح ؟
نعم تعلمت الكثير وخضت بعض التجارب العاطفية ولكن تعلمت كيف أحب, ومن أحب , .ومتى أحب ؟ وأريد أن استكمل حياتي مع الانسانة التي أحبها قلبي وساعدتني على الوقوف أمام الصعاب وأدعو الله تعالى أن يحقق لي ما أتمناه وان أوفى تجاهها بذرة مما تفعله معي
أتمنى أن أكون قد وفيت بقدر ما بما تريده عنى وشكرا مره ثانيه لك أخي حسام وأتمنى من الله تعالى أن يوفقك في حياتك العملية بإذن الله تعالى
مووووونى
مووووونى
المراقب العام
المراقب العام

ذكر
البلد : الحصة _طوخ _قليوبية
الوظيفة : بكالوريوس تربية_جامعة الازهر
مزاجى : كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 2610
الأوسمة :
كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Right_bar_bleue

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية
رقم العضوية رقم العضوية: 20

مُساهمة من طرف خالد العطار السبت 19 يناير 2008, 11:31 pm

Cool

خلى بالك يا ابو فتيح انا منتظر
بس بوضب لك سؤالين يستهلوا مخك
من اللى بالى بالك من نوعية الشطة اللى ولعت بيها بقى !!!
على فكرة اجابتك على حسام عجبتنى وواضح تغير وعمق فى شخصيتك
خصوصا محاولاتك الجادة ان تكون صادق فى ردك وافعالك
ج
خالد العطار
خالد العطار
استشارى المنتدى
استشارى المنتدى

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف mandolin الأحد 20 يناير 2008, 12:49 am

شكلي وصلت متاخر
لكني هينوبني من تقطيع الفرو شوية
ايييييييييييييييييييييييييييييييييييييه هي مخططاتك المستقبلية يا استاذ مونى
mandolin
mandolin
(عضو ذهبــي)
(عضو ذهبــي)

انثى
الوظيفة : عاطل حتي الان
الأوسمة :
كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Left_bar_bleue7 / 1007 / 100كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Right_bar_bleue

مُساهمة من طرف زمرده الأحد 20 يناير 2008, 4:49 pm

السلام عليكم
علي فكره انا قرات اللعبه كلها وعجبتني جداااااااااااااا
وعرفت كثير من الاعضاء وتقريبا كونت راي عن كل عضو
ومن حسن حظي اني هبدا واسال الاستاذ محمد

بم ان حضرتك فتي المنتدي اسالك شويه اسئله بسيطه كده
1_هل ستغفر لحبيبتك اذا اخطات وكان خطاها علي حساب كرامتك وكبريائك
2_وهل كل شيئ مسموح في الحب ( ماعدا الخيانه) يعني مثلا واحده او واحد تفعل كل شيئ من اجل حبيبها حتي علي حساب اصدقائها
وهذا يكفي واتمني ان تكون الاجابات واضحه وبسيطه وقصيره
ولك جزيل الشكر
وفي بقي سوال اختياري ممكن تجاوب او لا وهو
لو انت حبيت واحده وحصلت ظروف وانفصلتم وبعد فتره حبيت واحده اخري مع الاخذ في الاعتبار انك لم تعترف لها بحبك لها وهي نفس النظام ورجعت الاولي ورجع حبك لها
يعني من الاخر لو انت بتحب اتنين والاتنين يحبونك ماذا ستفعل

وشكرا جزيلا
زمرده
زمرده
(عضو ذهبــي)
(عضو ذهبــي)

انثى
البلد : الحصة
الوظيفة : طالبة
مزاجى : كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 310
الأوسمة :
كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Right_bar_bleue

مُساهمة من طرف خالد العطار الإثنين 21 يناير 2008, 12:29 pm

Cool

قلب عندك يا موووووونى
ههههههههههههه
رد بقى على اول التقطيع
وشوف زمرده بدأت وصلت العصر والتقطيع
ربنا معاك
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
خالد العطار
خالد العطار
استشارى المنتدى
استشارى المنتدى

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف Mohamed Hamada الإثنين 21 يناير 2008, 2:31 pm

يا مرحب بالفتى مووووونى
جئت اهلا وحللت سهلا
واليك الاتى
س1 : يقولون ان قلبك مثل القطار السريع ملئ بالمحطات فى أى محطة تود الوقوف فيها ؟
س2 : عرفنا محمد فتحى الرومانسى جد فكيف نعرف محمد فتحى الانسان ؟
س3 : الحياه مليئة بالامانى وليس كل ما يتمناه المرء يدركه , هل تعتمد على الاخرين فى تحقيق امانيك؟ وما هو الشئ الذى تمنيته كثيرا ولم يحدث ؟ وما هو الشئ الذى لم تتمناه وحدث ؟
شكرا لسعة صدرك يا موووونى
وارجوا منك الاجابة بوضوح ودون ادنى فلسفه
Mohamed Hamada
Mohamed Hamada
المشرف العام
المشرف العام

ذكر
البلد : Egypt
الوظيفة : Student
الحالة الاجتماعية : very good
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية
رقم العضوية رقم العضوية: 4

https://hessa.ahlamontada.com

مُساهمة من طرف مووووونى الأربعاء 23 يناير 2008, 1:09 am

في البداية برحب بالدكتورة ماندولين مع أنى لسه من قريب عارف شخصيتها بس فعلا كنت سعيد جدا لما هذه الشخصية كانت معانا وأتمنى أنى هي توضح شخصيتها اكتر لان كنير هان ستفاد منها وكنير ها نتعلم منها

على العموم بشكر حضرتك جدا

أما بالنسبة لسؤال حضرتك

ايييييييييييييييييييييييييييييييييييييه هي مخططاتك المستقبلية يا أستاذ مونى

أولا:- اى شاب لسه متخرج جديد نفسه يحقق زاتة ويحقق نفسه وعلى الأقل يا خد نصيبه من هذه الدنيا

مش ها قول نفسي أسافر زى اى حد لا بالعكس في مصر شغل كثير جدا بس المشكلة فينا أحنا مش بندور على شغل وننتظر الشغل يجيلنا لحد رجلنا لكن بالنسبة لي أنا بالفعل بحاول احقق زاتى من عرقي وحاليا باخد قرصات وأنا بجانب شغلي المؤقت لان لسة الجيش موقفنى عن حجات كثير وكمان في دماغي بعض المشاريع اللي أتمنى اعرف أحققها هنا في بلدنا وتساعدني على المعيشة بجد ها تساعد ناس كثير قوى بس باريت تدعي لنا ربنا من قلبك يا دكتورة

ده غير بقى أنى بتمني ارتبط بالانسانة اللي تعنى على عبادة ربنا

وشكرا ليكى يا دكتورة مرة ثانية على تكرمك بوضع اسأله لي ولو اى شيء غامض تريدين معرفته أنا تحت أمرك في اى وقت

إما بالنسبة للأخت زمردة بارك الله فيها انتى بالفعل كنت زميله وكنت متفوقة جدا في دراستك وعشان كده ربنا أدالك على أد تعبك واد آية بدعي ربنا يحقق ليكم كل أمانيكم إما بخصوص أول سؤال لحضرتك

السؤال الأول:

1-هل ستغفر لحبيبتك إذا اخطات وكان خطاها علي حساب كرامتك وكبريائك

أولا : بالنسبة لموضوع الغفران ده يبقى صعب شوية بس اللي هايخلينى اغفر هم حاجتين اثنين

أ‌- ربنا نفسه بيغفر أنا يا عبد مش ها غفر

ب‌- والسبب التانى اللي ها يبقى صعب شوية هو أنى محتاج الانسانة دي والحب ده وها يبقى صعب أنى من أول حاجه تحصل أخليه يضيع من ايدى حاجة واحده بس اللي ممكن تخليه يضيع إذا كان هو متعمد ده ومتعمد يجرح كرامتي لان بكل بساطة كرامتي من كرامته وكرامته من كرامتي وأكيد لو بيحبنى ها يخاف يجرحني أو انه يدوس على كرامتي

اللي يحب حد عمرة ما بيجرحة وبيخاف علية ولو كان الجرح غصب عنه ها غفر له وأكيد لازم اعرف الأسباب ولو اقتنعت بيها لازم اغفر

إما بالنسبة للسؤال الثاني

2_وهل كل شيء مسموح في الحب ( ماعدا الخيانة) يعني مثلا واحده أو واحد تفعل كل شيء من اجل حبيبها حتى علي حساب أصدقائها؟

بصى يا زمرده البنت ممكن تحب وتتحبب لان هي بنى أدمه ليها مشاعر وأحاسيس مش حيوانه حتى الحيوانات بيحبو ويتحابوا لان لولا ده مكنش موجود مكانوش تكاثروا مكانوش في بينهم ألفه ورحمة على صغارهم مكنشى الحيوان الذكر يغير على ألحيوانه الأنثى آسف في اللفظ بس دة مثل شبيه في الحب

ولكن موضوع الخيانة ده ليه معاني كثيرة وأهمها هي خيانة الأهل وهو ده اللي ممكن أتكلم عليه وأكيد انتى تقصديه خيانة الأهل دي الحاجة اللي فعلا ممكن نسميها خيانة ودي أعظم الخيانة أنى يكون الوالد أعطى الثقة في البنت وأيضا ألام تكون أعطت الثقة في بنتها وهى لم تقدر ذالك ممكن البنت تحب وتتحبب بس أية المانع أنى والدتي أو والدي يعرف هذا الشيء ممكن ينصحوني بشئ أفضل يمكن يعرفوني حاجة أنا مش واضحة لي المهم أنى ممكن اعمل اى حاجة بعلم اهلى بس في حدود المباح أما عن موضوع أصدقائها فالصديق شيء والحبيب شيء تانى الحبيب بيكون أخ وصديق وأم وأب وكل شيء يحس بيه أو يشعر بيه الإنسان . أما الصديق فهو الإنسان المخلص الذي اعتبره مكان لحفظ اسرارى إنسان يحب لي الخير يفرح لفرحي ويحزن لحزني يشاركني كل الأمور الدنيوية وأصدقائها اللي مش يقدرو مدى العلاقة اللي بينكم يبقى فعلا مش أصدقاء لان الصديق يتمنى لصديقة الخير في كل حياته وأموره

أما بالنسبة للسؤال الأخير والاختياري فانا هاجوك علية بأذن الله

لو أنت حييت واحده وحصلت ظروف وانفصلتم وبعد فتره حييت واحده أخري مع الأخذ في الاعتبار انك لم تعترف لها بحبك لها وهي نفس النظام ورجعت الأولي ورجع حبك لها
يعني من الأخر لو أنت بتحب اثنين والاثنين يحبونك ماذا ستفعل
بالنسبة للحب الاولانى أكيد الانفصال كان رغم عن الاثنين لان الانفصال ده ينحكم عليه بالقدر والنصيب لان مفيش أتنين على وجه الأرض بيكون بيحبو بعض كويس جدا ويسيبو بعض إلا إذا كان ربنا مش رايدلهم الخير لبعض لان ربنا هو اللي بأيده كل شيء وهو قادر على كل شيء (وعسى أن تكرهو شيئا وهو خير لكم ) وبعدين مفيش حاجة اسمها أحب اثنين ممكن آه اثنين يحبوكى لان بكل بساطة إحنا مالناش غير قلب واحد والحب ينبع من القلب ولكن الإنسان اللي قلبي فعلا حبه هو اللي اقدر ارتبط بيه ويكفى على أن يكون الآخر أخ أو أخت لي أكن لها كل التقدير والاحترام لان لا أستطيع أن اجرح قلبا قد احبنى يوما من الأيام

اشكركى على أسئلتك يا اختى ويارب أكون قد قدرت على أسئلتك ولو اى شيء غامض فأنا تحت أمرك مره أخرى

عدل سابقا من قبل في الأربعاء 23 يناير 2008, 5:09 pm عدل 1 مرات
مووووونى
مووووونى
المراقب العام
المراقب العام

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف ضى القمر الأربعاء 23 يناير 2008, 4:07 am

Cool
أولا ياأستاذ مونى ممكن أول لحضرتك ملحوظة
هو الخط صغير هو ده كسوف ولا عادى
نبدأ بقى الاسئلة
1-بالنسبة للدراسة حضرتك هل كنت راضى عنها وهل كانت رغبتك هذه الدراسة؟
من الواضح ان حضرتك تحب أن تتحمل مسئولية من حولك
زى أختك الصغيرة مثلا
وهذا شئ عظيم
2-هل تستطيع أن تقف أمام الظلم وتواجهه وتنتصر؟
3-أيه أخبار المحافظة على صلاة الجماعة عند حضرتك
خصوصا لما يكون المسجد بجانب البيت؟
4-ما هى هوايات حضرتك؟
وهل تمارسها كله؟
5-هل تحلم أحلام اليقظة؟وان كان نعم فأخبرنا عن اهمها؟
هل حضرتك انسان واضح مع نفسك؟أم لا؟
6-ما أهم المواقف التى سببت لحضرتك تغير؟
كفاية كده الشوية دول
على فكرة يا أستاذ مووونى الآمر لله وحده
ضى القمر
ضى القمر
(عضو ذهبــي)
(عضو ذهبــي)

انثى
الوظيفة : student
مزاجى : كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 2010
الأوسمة :
كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Right_bar_bleue

معلومــــــاتى الاضافية
رقم العضوية رقم العضوية: 111

مُساهمة من طرف مووووونى الأربعاء 23 يناير 2008, 6:25 pm

أما بالنسبة لأسئلة أخوى الصغير محمد مع انه شكله خلاص نسى الإخوة بسبب أسئلته دي بس ماشى يا عم محمد
بس هاجا وبك برضوة وعلى العموم أنا بشكرك جدا
بالنسبة للسؤال الأول:
س1 : يقولون أن قلبك مثل القطار السريع ملئ بالمحطات في أي محطة تود الوقوف فيها ؟

بس يا محمد مع أنى مش فاهم سؤالك قوى بس اللي اعرفه أنى اى قلب لازم يكون ابيض ومش بيشيل من اى حد ولا
يزعل من اى حد مهما كان اللي مزعلنى ويمكن كمان مش أنام الليل إلا لما أكون مصالح الشخص ده حتى لو هو اللي غلط في حقي وده يمكن يعرفو أخوك محمود عنى أما بالنسبة لاى محطة أود الوقوف فيها بالنسبة لاى ارتباط عاطفي هو اللي فعلا قلبي اختارها بحنانها واحترامها وخوفها وأخلاقها ودينها هو ده اللي لازم اى قلب يقف عند المحطة دي لان لو منزلشى عند المحطة دي ها يتوه طول عمرة ومش ها يعرف يوصلها تانى أبدا

السؤال الثاني:
س2 : عرفنا محمد فتحي الرومانسي جد فكيف نعرف محمد فتحي الإنسان ؟

محمد فتحي هو هو .هو الإنسان البسيط العادي اللي فعلا بيحب الخير لكل الناس وصدقني بتمني الخير لكل الناس عمري ما شيلت لاى حد كره ولا حقد وده يعرفو عنى اصحابى كلهم ولكن في حجات بحاول أتغاضى عنها وابتعد عنها مثل زيارتي لبعض اقربائى واصحابى ده بيضا يقنى جدا أنى مش بزورهم بس فعلا بي بقى غصب عنى الظروف والشغل والحياة الصعبة وده اللي فعلا بيضا يقهم منى ويضايقني أنا كمان بس إن شاء الله هحاول ابتعد عن هذا بأذن الله بعد استقراري
السؤال الثالث:-
س3 : الحياة مليئة بالامانى وليس كل ما يتمناه المرء يدركه , هل تعتمد على الآخرين في تحقيق أمانيك؟ وما هو الشئ الذي تمنيته كثيرا ولم يحدث ؟ وما هو الشئ الذي لم تتمناه وحدث ؟

فعلا يا محمد الحياة مليـــــــــــــئة بالامانى وأنا عمري ما تمنيت غير من ربنا ولا دعيت غير ربنا في اى شيء أريده أو أتمناه لان هو اقرب لي من اى عبد وأي مخلوق ولكن الشيء اللي أتمنيته فعلا وربنا مش رايدهولى ولا حققهولى هي دخولي الكلية العسكرية فكم تمنيت وحلمت أن ادخل هذه الكلية ولكن قدر الله وما شاء فعل (وعسى أن تحبواْ شيئا وهو كرهٌ لكم )وهذا السبب اللي خلاني مش ازاكر كويس ولا أجيب مجموع كويس لان كنت على علم بأنها تأخذ من اى مجموع ولكن أقول الحمد لله على كل حال
أما الشيء الذي لم أتمناه هو دخولي كلية التربية قسم الخدمة الاجتماعية ولكن بفضل الله كانت أجمل وأحلى أيام قضيتها في حياتي وبذات وأنت بتحاول تساعد اى إنسان محتاج المساعدة واى شخص يريد شيئا تحققهوله وتلاقيه سعيد قدامك فعلا الأيام الدراسة العملية كانت أحلى أيام وأتمنى أن ادخل في هذا المجال وان أنال فيه أعلى الدرجات وأكمل فيه لان بصراحة مجال جميل جدا الكل كان بيكرهنى فيه في الأول بس بفضل الله احببتة جدا وأتمنى أن أجد فيه نفسي على طول
وفى النهاية بشكرك يا أستاذ محمد على أسئلتك الممتعة
مووووونى
مووووونى
المراقب العام
المراقب العام

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف مووووونى الخميس 24 يناير 2008, 6:17 pm

وو
اختى ضى بارك الله فيكى يسرني بالفعل تشريفك ولكن الخط ليس كسوف من شيء فأنتم اخوتى وأتمنى فعلا أن أكون أخ لكم كنت ناوي لسه أعدله وأكبره ولكن النت كان بيقطع وكان ضعيف جدا ولكن الآن قد أوضح أكثر فأتمنى ألا يزعجك هذا مع أنى بحسدكم على النت بتاعكم وسرعته ولكن أقول أية ّّّ!!!

وبعدين قانون اللعبة أربع اسئله بس مش ست اسئله شكلك مستحلفالى ولا اية انتى والأستاذ خالد على العموم ماااااااااشى

نبدأ بالإجابة على السؤال الأول:

1-بالنسبة للدراسة حضرتك هل كنت راضى عنها وهل كانت رغبتك هذه الدراسة؟

في البداية كنت دخلت كلية التجارة وبصراحة دي مكنتش راضى عنها مش عشان الدراسة لا بالعكس كنت أنا بحب الرياضة جدا والحسابات وكده ولكن مكملتش فيها وحولت كلية التربية عشان كان فيها اكتر من 18الف طالب في الفرقة الأولى وانتى تعلمي مدى الظلم اللي ممكن نتوقعة من الدكاترة حيث لا يوجد اى دكتور يعلم لهذا العدد الهائل ولكن بعد تفكير استغرق شهر في هذه الكلية قررت أن أحول إلى كلية التربية واختارت هذا القسم وهو قسم الخدمة الاجتماعية فقد وجدت ما يقل عن ألف طالب فكان هذا بالفعل صالحا لي وغير ذالك ما كان في كلية التجارة نسبة الحضور لازم تكون ست أيام في الأسبوع أما في كلية التربية ثلاث أو أربع أيام فكنت مضطر لان كنت اعمل في هذا الوقت لكي ادفع مصاريفي وكتبي وكده فكان لابد من بعض أيام للعمل ومكنشى فعلا هذا بداخلي أصلا حتى لم كنت اعرف مدى علاقة الاخصائى الاجتماعي بالبشر ولا اعرف من أين يتخرج ولا كنت عرف أن في مدرستنا أصلا اخصائى اجتماعي إلا أول أسبوع في المدرسة عند عمله في اتحادات الطلاب فقط ولكن فعلا أحببت هذا المجال جدا جدا.
من الواضح أن حضرتك تحب أن تتحمل مسئولية من حولك
زى أختك الصغيرة مثلا وهذا شئ عظيم

بصى يا اختى ضى أنا ممكن أكون أتمنعت واتحرمت من حجات كتير ونفسي اختى مش يحصل لها ده واى شيء
بحاول اوفرهولها بس مش بتهاون في الصلاة ولا المذاكرة ولا حفظ القرآن لان ده أملى أنى اختى تفضل عليه بس فعلا بوفرلها الاخوه والحنية والاطمئنان والاستقرار وراحة البال حتى مصاحبها جامد وهى مصاحبانى وبتحكيلى كل حاجة وبفتح لها قلبي حتى اختى إلى اكبر منها مش بترتاح إلا معاى ولو فعلا متضايقة أو مخنوقة بتبعتلى أروح لها علشان تتكلم معاى وتفضفض معاى بس قولي لي هنا ازاى عر فتى ده ههههههه

السؤال الثاني :

س-هل تستطيع أن تقف أمام الظلم وتواجهه وتنتصر؟

فعلا أستطيع أن أواجه الظلم اللي بكر هو جداااااا مهما كان الظالم ومهما كانت رتبتة ومنصبة لان ببساطة عمري ما خوفت من عبد ولا مخلوق مفيش غيره أخاف منه هو اللــــــه جل جلاله ومهما كان هذا الظالم بس هو فعلا اللي بتأثر بيه جدا أنى ألاقى إنسان مظلوم مش عارف يجيب حقة ولا ينتصر على هذا الظالم ولكن بالنسبة لي أنا لو هاد فع حياتي قصاده لا يمنع

السؤال الثالث:

س-إيه أخبار المحافظة على صلاة الجماعة عند حضرتك
خصوصا لما يكون المسجد بجانب البيت؟

أنا طبعا في البداية أتعودت أنى أتكلم بصراحة وعشان كده بقول لحضرتك دايما أما بكون في البيت لازم الحق الصلاة في المسجد ولكن في بعض الظروف التي تعوقني مثل العمل فحينما أكون في العمل بصلي هناك وأوقف جميع العمل اللي قدامى لحد ما أصلى ولكن الحاجة اللي نفسي ربنا يعنى عليها هي صلاة الفجر لان كثير بكسل عنها مش عارف ليه بس بصراحة بدعي ربنا يعنى على ده وياريت انتى كمان تدعيلى وعلى فكرة الحافز الأكثر على الصلاة أنى بيتنا كله بيصلى اخوتى وزوجات اخوتى ووالدي ووالدتي حتى اختى الصغيرة مش تسيب وقت بس منكرشى أنى سعات الواحد بيبقى عاوز اللي ينبهوا من غفلتة
السؤال الرابع:
س-ما هي هوايات حضرتك؟ وهل تمارسها كلها؟

هواياتي أولا هي القراءة لان بموت في قراءة القصص وبعد كده السباحة والكونغ فو والكمبيوتر .
أنا بالفعل أمارسها واخدت بالفعل قرص في السباحة واجتازت فية واخدت الأول واستلمت هدية بجانب الشهادة اللي تؤهلي لفريق الإنقاذ وحاليا باخد قرصات كمبيوتر فى بنها ما عدا الكونغ فو لان أتمنع من البلد هنا ومبقاش حد يدرب في مركز الشباب وده اللي ضايقني جدا أنى أجمل لعبة أتمنعت

السؤال الخامس:
س-هل تحلم أحلام اليقظة؟وان كان نعم فأخبرنا عن أهمها؟

سؤال وجيه جداااا ينبع من انسانة مثقفة جدا على العموم شكرا

أحلام اليقظة دي كانت بالنسبة لي في وقت المراهقة فطالما حلمت بان أكون إنسانا ذو شأن إنسانا يعرف معنى الحياة إنسانا يعرف كيف يسعد والديه وأهله وأهل بلده وبصراحة مش بكثر في أحلام اليقظة لان أصلا مش عندي وقت فراغ كثير لان هي بصراحة ليها ايجابيات وليها سلبيات لان زى ما فيها راحة نفسية فيها والتخلص من التوتر فيها برضو نوع من الخوف والقلق والرعب والحزن تبعا للموقف اللي سعات الواحد بيتعرض له اى نعم بحس بالوحدة كثير بس بحاول اشغل نفسي بأي شيء حتى لا أتعرض لاى موقف أو حلم يحزنني. شكرا على السؤال الرائع ده

السؤال السادس:
س -هل حضرتك إنسان واضح مع نفسك؟أم لا؟

بالطبع لازم أكون واضح مع نفسي وواضح في كل تصرفاتي وواثق في نفسي جدا ولى القدرة على الإنصات بطريقة مهوله يعنى لو الإنسان اللي قدامى مهما كان متعصب ممكن أفضل سامعة لآخر الحوار لدرجة أنى مش بندم على اى حاجة عملتها بنفسي مهما كانت عواقبها أو خسارتها وكمان أسأل الله أن يرزقنا ثقة في النفس و توكلا عليه و يقدرنا على قول الحق أينما كنا لأن قول الحق هو ثقة في النفس

السؤالالأخير:
س-ما أهم المواقف التي سببت لحضرتك تغير؟

في الموضوع ده باريت مش تزعلى منى ولا تضايقي لان فعلا اللي غيرني هي بنت أتعلمت منها حجات الزمن نفسة مش علمهالى لدرجة أنى كنت بتكسف حتى من نفسي والبنت دي علمتنى ازاى أتعامل مع الناس بأصنافهم مش بصنفي أنا أتعلمت منها أنى الطيبة مش كل شيء في الزمن ده أتعلمت منها أنى مآمنشى لجنس مخلوق حتى أخوى نفسة ومن ساعتها أتغيرت فعلا واسمحيلى مكملشى ولا أقول تفاصيل عن الموضوع ده

ولو اى شيء غامض في اجابتى أنا تحت إشارتك مش أمرك ههههههههه عشان الأمر لله وحده بصراحة انتى ذكيه جدا

شكرا ليكى يا اخت ضى وده دعاء ليكى

يا رب بحق ما شقيت لموسى جوا البحر طريق

بحق ما رزقت مريم ميه تبل الريق

بحق ما حفظت يونس جو بطن الحوت

بحق ما نجت إبراهيم من اللهب والموت

بحق يوسف الأمين على تلال المال

بحق أيوب ما صبر صبرو يهز جبال

ترزقني ضى في سكتي وكتابي من يمين وتصلى على سيدنا النبي إمام المرسلين عليه الصلاة والسلام
مووووونى
مووووونى
المراقب العام
المراقب العام

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف خالد العطار الجمعة 25 يناير 2008, 11:49 am

Cool

جميل يا رومانسى قصدى يا مووووووونى
اخبارك ايه مع التقطيع شكلك مستمتع
طيب خد لك تقطيعه صغيرة كده !!!
1 / مواضيعك اغلبها سواء المنقولة او من داخلك اغلبها موضوعات رومانسية
فهل هذا يرجع للوقت الطبيعى لسنك ؟؟ ام هى حالتك ونفسيتك الطبيعية ؟؟ بمعنى شكلك كده رومانسى ووردى على طول ؟؟
2 / بتقول احقق حلم ومشروع فى قريتنا يساعد غيرى ويوفر لى لقمة العيش وحياة كريمة .
اذا تتوقع متى يتم تحقيق ذلك ؟؟ وهل ترتب حياتك لتحقيقه ؟ ام تتركها للظروف حتى تتحسن ثم تقوم بالتخطيط وقتها ؟
3 / كنت اتمنى اسألك اكتر لكن هكتفى واقول
نمطك فى بعض فترات المنتدى توجه الى الموضاعات التاريخية ومن وجهة نظرى الشخصية استحسنت منك ذلك ولكنك توقفت عنه الان .
فهل السبب عدم تفاعل الاعضاء معك بالشكل الذى تمنيته ؟؟ ام مللت الكتابة فى هذا الشأن ؟ ام وجدته مخالفا لطبيعتك الرومانسية التى تركت لنا انطباعا بذلك عنك من موضوعاتك ؟؟
معلش لى فرصة اخرى فى تقطيعك فى استجواب اخر فانتظرنى فى المشاركة القادمة .
10
خالد العطار
خالد العطار
استشارى المنتدى
استشارى المنتدى

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف مووووونى السبت 26 يناير 2008, 6:13 pm

الأستاذ خالد مرحبا به عارف انك مستحلفلى بس معاك إن شاء الله ومش ها ستسلم أبدا

بالنسبة للسؤال الأول:

1 / مواضيعك اغلبها سواء المنقولة أو من داخلك اغلبها موضوعات رومانسية؟ فهل هذا يرجع للوقت الطبيعي لسنك ؟؟ أم هي حالتك ونفسيتك الطبيعية ؟؟ بمعنى شكلك كده رومانسي ووردي على طول ؟؟
اممممممممم اوكى يا أستاذ خالد أولا أنت تعلم أننا جميعا شباب وهذه المواضيع التي يتعرض لها جميع الشباب في هذا السن وان كنت اطرح هذه المواضيع في المنتدى فده لسبب أنى كلنا بنتعرض لها دائما ومش أنا لوحدى لأ كل الشباب الموجودين معنا في المنتدى ولعل أن أحدا مثل حضرتك نلقى منه النصيحة ونلقى منه الاطمئنان على أنفسنا وهذه المواضيع يتعرض لها جميع الشباب بل والمراهقين وأنت تعلم ذالك وهى أيضا مطروحة في جميع المنتديات وكون أنى أضعها هنا لان اعرف أن اخواتى الكبار موجودين اعلم من هم وأتقبل منهم النصيحة مثل حضرتك والأستاذ احمد سليم والأستاذ محمود حمادة والاستاذه ضى وغير ذالك من جميع الأعضاء مش أتقبلها من منتدى تانى أو من حد تانى وكمان جميع الأعضاء اخوتى سواء بنين أو بنات يستفادون منها أما عن طبيعتي فاى نعم رومانسي ولكن بحدود المعقول مش زى ما حضرتك متصور .

السؤال الثاني:

2 / بتقول احقق حلم ومشروع في قريتنا يساعد غيري ويوفر لي لقمة العيش وحياة كريمة .
إذا تتوقع متى يتم تحقيق ذلك ؟؟ وهل ترتب حياتك لتحقيقه ؟ أم تتركها للظروف حتى تتحسن ثم تقوم بالتخطيط وقتها ؟
لا المشروع أتخطط فعلا وادرس واختارنا المكان الذي سوف نفعله به ولكن انتظاري هو موضوع الجيش الذي يسبب لي عائق في حياتي العملية وعندما أتخلص منه سوف ننفذ هذا المشروع بإذن الله تعالى ودعواتك معنا لان فعلا ها يفيد ناس كثير الصغير فيهم قبل الكبير

السؤال الثالث:

3 / كنت أتمنى أسألك اكتر لكن هكتفى وأقول
نمطك في بعض فترات المنتدى توجه إلى الموضاعات التاريخية ومن وجهة نظري الشخصية استحسنت منك ذلك ولكنك توقفت عنه الآن .
فهل السبب عدم تفاعل الأعضاء معك بالشكل الذي تمنيته ؟؟ أم مللت الكتابة في هذا الشأن ؟ أم وجدته مخالفا لطبيعتك الرومانسية التي تركت لنا انطباعا بذلك عنك من موضوعاتك ؟؟

سؤال جميل جدا يا أستاذ خالد أنا مع أنى كنت بكره التاريخ وده السبب اللي خلاني ادخل في الثانوية ((علمي)) عشان مش ادرس لا تاريخ ولا جغرافيا ولكن اشتقت لذالك لان وجدت حجات كنت أتمنى اعرفها عن عظمائنا وازاى نتعلم منهم وازاى في ناس صحو بنفسهم من اجلنا ولكن اللي خلاني أجلت الكتابة في هذا الموضوع لان اعلم أن جميع الأعضاء في فترة الامتحانات وها يقل دخولهم المنتدى عشان مذاكرتهم فحبيت ااجل الموضوع ده عشان بمعنى اصح نفسي الكل يستفاد منها مش شرط ردود لا بالعكس أنا عارف أنى كثير قرأ المواضيع دي واستفادوا منهم بس اللي بتمناه أنى ممكن تكون بعض المعلومات ناقصة أتمنى اللي عندو بعض المعلومات يزودها ويكملها مش عيب ولا حرام بل ها يزيد في نظر الكثير ذالك وان شاء الله الموضوع ها يكمل ونكمل العظماء لان ليهم فضل علينا كبير فلازم نسدد ولو جزء منهم عشان أخواتنا وأولادنا يعرفو مين الناس دول لان كثير جدا أمهلوهم فيجب علينا إننا نعرفهم من تانى ونعرف الشخصيات دي واوعدك إن شاء الله الأيام القادمة ها نكمل المسيرة بإذن الله تعالى شكرا ليك يا أستاذ خالد ومنتظرين القادم بأذن الله تعالى
مووووونى
مووووونى
المراقب العام
المراقب العام

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف MaHmOuD AhMeD السبت 26 يناير 2008, 6:26 pm

ايه يواد ياموووونى الاجابات الرائعة دى
تسلم ايدك - لأ فعلا رومانسى
وانتظرنى قريبا
شششش:
11111:
MaHmOuD AhMeD
MaHmOuD AhMeD
(وسام التميز)
(وسام التميز)

ذكر
الأوسمة :
كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Right_bar_bleue

معلومــــــاتى الاضافية
رقم العضوية رقم العضوية: 1

http://mahmoudgeology.jeeran.com

مُساهمة من طرف Mohamed Hamada الأحد 27 يناير 2008, 2:21 pm

على فكره احب اشكر الاستاذ / مووووونى على اجابته الرائعه
ولكن لم يفهم اسئلتى جيدا فأجاب عليها من منطلق الظاهر
ولم يتعمق فيها لتصلنى الاجابة التى كنت اريدها
ولكنى احب اشكره على اجابته
وربنا يوفقه الى ما فيه الخير
Mohamed Hamada
Mohamed Hamada
المشرف العام
المشرف العام

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف AMR DAWAM الإثنين 28 يناير 2008, 2:16 pm

حبيبى محمد
اسمحلى ادخل واساسلك شوية اسئلة سهلة وعادية خالص مش عارف حد سالهملك ولا لا
بس انا سعيد ان انت اول حد هساله هنا

س1 :
صف محمد فتحى فى ما لا يزيد عن 3 سطور
بعدها صف نفسك بصفتين لا يقارنا اطلاقا

س2 :
اكتب رايك فى 10 من اعضاء المنتدى (صفهم بكلمة واحدة )

س3 :
بما انك رومانسى يعنى وانت فاهمنى كويس
اختر ..
أ/ الحب من وجهة نظرك هل هو
نهاية فرح ام بداية دموع
ب/ الحب من وجهة نظرك
كالقبلة يقتسمها اثنين أم كالموت لا يقبل القسمة على اثنين
ج/ الحب من وجهة نظرك
انتصار للقلب أم هزيمة للعقل

اذا وقفت على شرفة حجرتك حمامة مراسلات وكانت تحمل لك رسالة
فمن من تتمنى هذه الرسالة ان تكون وتتمنى ان يكون مكتوب بها ما ؟

لديك باقة ورد وباقة شوك
فلمن ستعطى باقة الورد ولمن ستعطلى باقة الاشواك
ولماذا ستعطيهما اياهما
كفاية عليك كده
وإلى اللقاء فى الحلقة القادمة
AMR DAWAM
AMR DAWAM
درع التميز
درع التميز

ذكر
الوظيفة : طالب جامعى
مزاجى : كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 2010
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية
رقم العضوية رقم العضوية: 7

http://www.egkrinkel.com/yalla

مُساهمة من طرف Mohamed Hamada الإثنين 28 يناير 2008, 2:35 pm

الله عليك يا عمرو ايه الحلاوة دى
اتفضل يا استاذ/ مووونى جاوب بقى على ما حضرلك سؤالين اخر تمام
Mohamed Hamada
Mohamed Hamada
المشرف العام
المشرف العام

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف ايمن ميمو الإثنين 28 يناير 2008, 4:07 pm

ازيك يا استاذ محمد
ياريت تجاويبنى على الاسئله دى
اجابه منطقيه وصحيحه بدون مجامله

نبدىء بالاسئله التقلديه . . .

اسمـــك .. /

الاسم رباعى كما زكر فى شهاد الميلاد ؟ ؟

سنـــــك .. /

مؤهلك الدراسى .. /

عنوانكـــــــ .. /

لون الشعر ولون العين والالوان المفضله ؟

البرج وهل تؤمن بالابراج ؟

بتعرف تطبخ ولا لا وايه اكلتك المفضله ؟

طولك حوالى كام كدة؟؟

انت لون بشرتك ايه؟؟

كنت فى مدرسه ايه وانتى فى الاعدادى؟

بتحب رقم كام ويوم ايـه؟

اول موقع دخلته كان ايه؟

بتنام كام ساعة فى اليوم؟

كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 46

مين اقربلك باباك ولا مامتك وليه؟؟

ايه حلمك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ايه مواصفات بنت الحلال الي بتحلم بيها ؟

ايه اسعد يوم في حياتك حصل ؟؟

ايه اسواء يوم شفته ؟ كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 46

تعمل ايه لما تلاقى ان الحياة كلها سودة فى وشك ؟؟ كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 46

خمس اعضاء تعرفهم وعاجبك شغلهم. مين؟؟

خمس اعضاء مش تعرفهم بس عاجبك شغلهم؟؟

اكتر حاجه ممكن تدايقك من اصحابك واكتر حاجه ممكن تبسطك منهم

اكتر موقف دايقك في حياتك ؟

شخصية بتحبها جدا بس بتستفزك كتير؟

اكتر انواع اغاني وافلام بتفضلها ؟

مين مثلك الاعلي؟

مبدأك؟؟

حكمة بتؤمن بيها؟؟

ايه شعورك وانت هنا علي الكرسي؟؟

كفايه كده الرحمه حلوه . . وانا تعبت اساسا كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 46
ايمن ميمو
ايمن ميمو
المشرف العام
المشرف العام

ذكر
البلد : مصـــــــــــــر
الحالة الاجتماعية : أعزب_رايق جدااا
مزاجى : كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 2310
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية
رقم العضوية رقم العضوية: 12

http://www.memo.com

مُساهمة من طرف زمرده الإثنين 28 يناير 2008, 10:34 pm

فاصل ونواصل
بما ان استاذ موني مستريح علي الكرسي اساله تاني
قولى توصف الحجات دى بأيه (الدين - الحياه - الجنه - الناس )
نصيحه سمعتها من حد كبير وعايز تقولها لينا واثرت فيك
شخص عايز تقوله ( بحبك فى الله - شكرا - انت اخ ليه - اتخدعت فيك - انا نسيتك خلاص

زمرده
زمرده
(عضو ذهبــي)
(عضو ذهبــي)

انثى
الوظيفة : طالبة
مزاجى : كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 310
الأوسمة :
كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 Right_bar_bleue

مُساهمة من طرف ايمن ميمو الثلاثاء 29 يناير 2008, 3:10 pm

ايه يا جماعه
امال مووووونى فين
مابيردش على الاسئله
ليه
ايمن ميمو
ايمن ميمو
المشرف العام
المشرف العام

ذكر
البلد : مصـــــــــــــر
الحالة الاجتماعية : أعزب_رايق جدااا
مزاجى : كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 2310
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية
رقم العضوية رقم العضوية: 12

http://www.memo.com

مُساهمة من طرف MaHmOuD AhMeD الثلاثاء 29 يناير 2008, 3:48 pm

النت عنده ضعيف خالص ياستاذ / أيمن
أويكون فى محطه من محطاته الجميلة
هههههه
ربنا يكون فى عونه دى كلها أسئلة
حراااااااااااااااااام عليكم
MaHmOuD AhMeD
MaHmOuD AhMeD
(وسام التميز)
(وسام التميز)

ذكر
الأوسمة :

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف مووووونى الأربعاء 30 يناير 2008, 1:41 am

آسف على تاخرى ولكن لظروف غير ارادتى
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى وحبيبي عمرو فكم يسعدني أن أكون أول من تسأله في هذه اللعبة وكم يسعدني تشريفك معنا دائما في هذا المنتدى الرائع مع أنى أسئلتك جامدة جدا
السؤال الأول:
س1:-صف محمد فتحي في ما لا يزيد عن 3 سطور؟

بعدها صف نفسك بصفتين لا يقارنا أطلاقا؟
ج1:- محمد فتحي هو إنسان تربى في بيئة جميله جدا مليئة بالحب والاحترام ممكن مش يكون أتولد في البيئة دي بس هو تربى فيها وعرف فيها معنى الرجولة ومعنى احترام وتقدير الآخرين وكان كل همة أنى يحفظ القرآن من صغرة بس محصلشى نصيب بسبب قسوة الأمة الشيوخ في هذا البلد ولكن تعلم كيف يحفظ وكيف يقرأ القرآن على طلاقة من شيخ الله يرحمة ويحسن إلية هو الشيخ عيد عطية العسال .
بالنسبة لي أنا فقد جاوبت على هذا السؤال للأخ حسام العسال فيما سبق
السؤال الثاني:
س2 :
اكتب رأيك في 10 من أعضاء المنتدى (صفهم بكلمة واحدة )؟

ج2
:
سؤال جميل اخى عمرو بس باريت محدش يزعل منى

1- محمود حمادة أو (جيولوجي) إنسان مثقف وعندي قوى وميحبش حد يغلبة في اى حاجة يعنى بمعنى اصح دي ميزة فيه

2- محمد حمادة (تكنولوجي) رخم بس لزيز وبحبه جدا عشان بعتبره أخوى الصغير

3- احمد سليم استأذنا الكبير اللي بستفاد منه أشياء كثيرة وبعتبره أخوى الكبير

4- الأستاذ خالد العطار دة مقدرش أوصف معزتة لأنها بصراحة قليلة في حقه وبشكر المنتدى ده اللي خلاني أتعرف على هذه الشخصية وأنال الشرف بمعرفته

5- الاستاذه ضى ممكن أقول أتمنى اختى الصغيرة تكون مثلها مع أنها برضوة اختى بجد ما شاء الله عليها

6- الأستاذ عمرو دوام نعم الأخ الأخلاق اللي يتمنى يساعد اى حد بدون مقابل

7- الأستاذة توتة دوام اختى الدلوعة علينا بس نعمل إيه لازم نستحملها

8- الاستاذه كن مع الله بس بالالمانى ترجم أنت بقى يا عمرو عشان مش لي في الالمانى انسانة رقيقة جدا ومهذبه جدا ونعم الأخلاق

9- الأستاذة زمرده زعلان منها قوى بس اعمل إيه بقى اختى لازم استحملها

10- الأستاذ ايمن عارف انه زعلان منى بس أنا اللي بدلع عليه شويه وعارف أنى مش ها هون عليه

معلش يجماعة عمرو طلب منى عشره بس مع أنى نفسي أوصف جميع الأعضاء لأنهم أجمل وأحلى ناس عرفتهم في حياتي
السؤال الثالث:
س3 :

بما انك رومانسي يعنى وأنت فاهمنى كويس

اختر ..

أ/ الحب من وجهة نظرك هل هو

نهاية فرح أم بداية دموع

ب/ الحب من وجهة نظرك

كالقبلة يقتسمها اثنين أم كالموت لا يقبل القسمة على اثنين

ج/ الحب من وجهة نظرك

انتصار للقلب أم هزيمة للعقل************************

إذا وقفت على شرفة حجرتك حمامة مراسلات وكانت تحمل لك رسالة

فممن من تتمنى هذه الرسالة أن تكون وتتمنى أن يكون مكتوب بها ما؟

لديك باقة ورد وباقة شوك

فلمن ستعطى باقة الورد ولمن ستعطى باقة الأشواك

ولماذا ستعطيهم إياهما؟
ج3:-
ا/ بالنسبة لي يا أستاذ عمرو الحب ده بداية دموع وذالك لما تصل إليه من قمة الفرح لأنه ينعش الروح والقلب معا
ب/ الحب فعلا كالقبلة يقتسمها اثنين لان ببساطة الحب: يبدأ بالسماع والنظر فيـتــولــد عنــــه الاستحســـــان ثـم يقــــــــــوى فيصيــــر مــــــودة ثـم تقــــــــــوى المـــودة فتصيـر محبــة ثـم تقــــــــــوى المحبـــة فتـوجـب الهــــــوى فـإذا قـــــــــوي الهــــــــــــوى صــــــــار عشقــا ثـم يـــــــــزداد العشـــــــــــق فيصيـــــر تتييـمـــــــا ثـم يـزداد التتييم فيصير ولهآ وهو قمة ما يبلغه المحب0
ج/ الحب بالنسبة لي انتصار للاثنين لان بصراحة الحب بيخلى الإنسان ايجابي في كل تصرفاته ومعاملاته للآخرين وعمر الإنسان ما بيحب إلا بعقله وقلبه ولو حكم الاثنين ها يبلغ قمة السعادة
الرساله هى :
كرســــــي الاعتـــــراااااااااف - صفحة 12 NFH42557

ودى اتمنى انها تكون من كل انسان واسمعها من كل انسان لانها كلمة عظيمة جدا فى معناها

اما باقة الورد فاعطيها الى اغلى من روحى هى امى الحبيبه وباقة الاشواك فاهديها الى كل انسان حاقد على الدين الاسلامى واساء الى رسول الله صلى الله عليه وسلم
وفى النهاية بشكرك يا عموره
مووووونى
مووووونى
المراقب العام
المراقب العام

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف MaHmOuD AhMeD الأربعاء 30 يناير 2008, 1:46 am

تسلم ايديك
بارك الله فيك ماشاء الله عليك يافتحى
دا انت طلعت حكاية ورواية يابنى
أشكرك على الاجابات الممتعة والشيقة وأنا مستمتع والله وأنا بقرأ كل كلمة.

ثثث:
MaHmOuD AhMeD
MaHmOuD AhMeD
(وسام التميز)
(وسام التميز)

ذكر
الأوسمة :

معلومــــــاتى الاضافية

مُساهمة من طرف مووووونى الأربعاء 30 يناير 2008, 2:45 am

بشكرك جدا يا اغلى صديق فى عمرى مع انك عارف كل ده
مووووونى
مووووونى
المراقب العام
المراقب العام

ذكر
الأوسمة :

خاص :
سجل الزوار

معلومــــــاتى الاضافية

صفحة 12 من اصل 13 الصفحة السابقة  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  الصفحة التالية